آنانیکه در دل تاریخ راه یافتند

آنانیکه در دل تاریخ راه یافتند

شهید دکتور عزیز احمد فهیم

راهیان و رهگشایان فردای درخشان کشور را یکی پی دیگری غرقه در خون یافتیم و بر تارک تاریخ مان از خونهای سرخ شان صفحه جدیدی از قهرمانی را باز نمودیم . آنان قهرمانانه رزمیدند تا باشد فردای ملت مان را درخشنده تر از امروز دریابیم .

و اما از کجا آغازگر افسانه های راد مردی و دلیری قهرمان و مبارز خویش گردیم و از آنانیکه طنین آزادگی و آزاد منشی را هرچه رسا و رساتر به نوا آوردند و گوشهای کر نوکران و چاکران اربابان ستم را کاویدند و صدا و ضجه بیوه زنان و فرزندان معصوم را آویزه گوشهای لمیده شان ساختند و بر شانه هایشان درفش سرخ مبارزه را بر افراشتند . چون دژ استوار و تسخیر ناپذیر در برابر مظالم اجتماعی و بی عدالتی ها ایستند.

و یا هم صفحات تاریخ مان را ورق زنیم و بر آیینه آن نگاه کنیم که قهرمان آزادیخواه و سرسپرده گان کشور چسان بر انگلیسها ریختند و بر کام نابودی اش سپرده ، شیپور آزادی را چون نای دلنشین شبانان دردل کوهها و دشتها گره زدند.

افغانستان انقلابی از داشتن فرزندان پاک ضمیر و روشنگر ، نه انگشت شمار ، بلکه هزاران هزار فرزند سلحشور و رزمنده را در یک دامان پاک خود پرورانیده که تاریخ شاهد مصداق گفته ماست .

انقلاب راهش را میپیماید و جوانان مبارزش پله به پله راه نبرد را شجاعانه و دلیرانه تعقیب میکنند. رزمنده گان بر تاریکی ظلمت ، روشنی فردای پر سعادت را مسلط میسازند و آرمانهای انسانی را یکا یک بر کرسی عمل مینشانند . هرگاه میمیرند سرافراشته و پر غرور میمیرند و صفحه تاریخ را مشحون از قهرمانی و پایمردی های شان میگردانند.

عزیزاحمد فهیم فرزند فضل احمد متولد سال 1324 خورشیدی مطابق 1945 میلادی ، در یک خانواده دهقان در قریه (غلام علی) ولسوالی بگرام ولایت پروان دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی خویش را در (ابتداییه غلام علی) به پایان رسانیده و در سال 1342 خورشیدی شامل لیسه نعمان گردید . در سال 1343 خورشیدی شامل حربی پوهنتون گردید و در ختم همان سال نسبت لیاقت و استعدادیکه داشت وی را جهت کسب تحصیلات عالی به شهر کیف اتحاد شوروی سابق اعزام و در سال 1348 با اخذ مدال طلایی موفقانه راه کشورش را در پیش گرفت .

شهید عزیزاحمد فهیم در جریان خدمات صادقانه خویش به ترفیعات آتی نایل گردیده است . در سال 1348 به رتبه دوهم بریدمنی و در اواخر سال مذکور به رتبه لومری بریدمنی . در سال 1351 به رتبه تورنی ، در سال 1352 به طور فوق العاده به رتبه جگرنی . در سال 1360 به رتبه دگروالی . و هکذا در جریان زحمتکشی ، وی مفتخر به اخذ تقدیر نامه ها ، نشانهای درفش سرخ ، ستاره درجه سوم و مدالهای شجاعت ، د شه پو خی خدمت په خاطر و سازمان جوانان و همچنان مکافات نقدی نایل گردیده است .

شهید عزیزاحمد فهیم شخص متواضع ، حلیم و برده بار بوده و با همکاران و هم مسلکانش برخورد نیک داشته و با پشتکار و زحمتکشی اش رضایت قوماندانی عمومی قوای هوایی و مدافعه هوایی را حاصل نموده بود.

اما با تاسف اطلاع گرفتیم که نامبرده بعد از انجام وظیفه و به تاریخ 21/03/1366 خورشیدی در شاجوی ولایت زابل در اثر یک صانحه هوایی جام شهادت را نوشیدند .

انالله و انا الیه راجعون

قواماندانی عمومی قوای هوایی و مدافعه هوایی وزارت دفاع جمهوری دموکراتیک افغانستان شهادت نا به هنگام این افسر ورزیده و لایق را یک ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر خوانده و از بارگاه ایزد متعال برای مرحومی طلب مغفرت و به بازماندگانش صبر جمیل آرزو مینماید .

بر گرفته از جریده رسمی وزارت دفاع جمهوری دموکراتیک افغانستان

چاپ سال 1366 خورشیدی

نوشته از : سرباز محمد رسول “مهیا”

آرشیف برگه راه پرچم
++++++++++++++++++++++++
https://www.facebook.com/s.j.afgan/media_set?set=a.326971664108384.1073742228.100003866591286&type=3