برمی گردیم گل نسرین بچینیم نویسنده: ژان لافیت laffite jean

“برمیگردیم گل نسرین بچینیم”

 

پیشکش برای آنهای که کم وزیاد نیم قرن قبل، این کتاب را نتنها خوانده، بلکه لذتی هم از آن برده اند و یقیناً خاطراتی بیشماری از دستیابی کتاب تا… نیز دارند! 
در جستجوی کتابی بودم که برحسب تصادف چشمم به این عنوان خورد “برمیگردیم گل نسرین بچینیم”؛ با دیدن آن فکر وذهنم به گذشته های بسیار دور، به چند دهۀ قبل پرواز کرد ( اواخر دهۀ چهل خورشیدی) و حالت خلسه مانندی برایم دست داد وگویی خواب میبینم: 
” همین کتاب را که تقریباً ورق ورق شده و چند بار سرش و آنهم بسیار ناشیانه… با چه ولع میخوانم؛ وقت کم است وباید پس فردا آنرا به رفیق دیگری تسلیم کنم و با اضافه یادداشت های را نیز برای گزارش دهی در بخش مطالعه از آن بیرون نویس کنم و معلوماتی را در مورد نویسنده و زنده گی اش پیدا کنم و…”
“همسن وسال” های زیادی خواهد بود که با دیدن این عنوان و کتاب، خاطرات شیرینی را به یاد آورند ومروری بر آن سالهای از دست رفته نمایند. به همین جهت خواستم این کتاب را با دوستان شریک سازم.
در آینده سلسلۀ از همین کتاب های که چهار ـ پنج دهه قبل کتاب بالین من، ما وشما بود، همین جا گذاشته خواهد شد. هرگاه در همین سلسله کتابی مشخصی را دوستان پیشنهاد نمایند، با کمال میل تلاش خواهد شد تا همگانی گردد.
ق. آسمایی

 

 

کتاب 
برمی گردیم
گل نسرین بچینیم
نویسنده: ژان لافیت  jean laffite 

برگردان:حسین نوروزی
برای دسترسی و مطالعه روی تصویر کتاب کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برمیگردیم-گل-نسرین-بچینیم…