جاوید نام رفیق غلام ایشان نادرپور جانباخته ی قهرمانی که سر داد اما سنگر نداد

 

یادبود از یک رفیق پرچمدار جانباخته وجاویدنام راه سعادت انسان

جاوید نام رفیق غلام ایشان نادرپور جانباخته ی قهرمانی که سر داد اما سنگر نداد

غلام ایشان نادرپور فرزند الحاج غلام حضرت متولد قریه باغ شیخ استالف در یک خانواده معزز و معروف میباشد.طوریکه دراین خانواده افراد تحصیل کرده در زمان سلطنت امیرامان اله خان وجود داشته و درمورد احیا و رونق صنایع محلی وباستانی افغانستان خدمات شایسته ی را بجا آورده اند.
غلام ایشان،تعلیمات ابتدائیه را در استالف به پایان رسانیده و در سال 1343 شامل متوسطه ابن سینا گردید و در سال 1348 از دارالمعلمین کابل فارغ گردید و درلیسه ی استالف، ابتدائیه خواجه حسن و ابتدائیه مرکز قره باغ به صفت معلم ایفای وظیفه نموده است.
نادرپور در دارالمعلمین به صف پرچمداران نهضت ترقیخواه و ضداستبدادی کشور پیوسته و در زمینه روشنگری نسل جوان و آموزش توده های مردم توجه جدی داشت تا اینکه به مثابه یک معلم روشنگر وضد ارتجاع در محل زندگی و محیط کارش معروف گردید.
غلام ایشان نادرپور ازسال 1354 الی 1364 یکی از فعالین حزبی محترم وقابل اعتماد و فعال سیاسی مشهور در کمیته حزبی ولسوالی قره باغ ولایت کابل محسوب میگردید.او در قلب توده های زحمتکش و جوانان ترقیخواه جا داشت و خار چشم دشمنان سوگند خورده مردم بود،چنانچه بنابرهمین دشمنی وکینه ؛خانه و اموال شخصی شان دراوایل سال 1359 از طرف افراد گروه تروریستی ساما که ازخارج از استالف آمده بودند غارت گردید و درهمین سال خودایشان هم یکمراتبه مورد سوءقصد جمعی از تروریست ها قرار گرفت که از آن جان به سلامت برد.
غلام ایشان نادرپور درمقابل این همه حوادث و فشارهای محیطی با روحیه عالی و عشق وعلاقه به میهن وتحکیم پایه های حاکمیت دموکراتیک تحت زعامت رهبر و زعیم بزرگ مردم افغانستان زنده یاد ببرک کارمل گام برمیداشت و در تفاهم و همسویی با رهبری حزبی ودولتی ولسوالی قره باغ در صدد توسعه صفوف حزبی و تامین امنیت و تحکیم روابط با اقشارمختلف مردم شب و روز دوراز آغوش خانواده اش کار و پیکار مینمود.او تلاش مینمود تا هسته های حزبی و حاکمیت مردمی درولسوالی قره باغ وعلاقه داری استالف (استالف درتقسیمات اداری آن زمان علاقه داری و جز ولسوالی قره باغ بود) مستحکم گردد و دشمن تضعیف ونابود شود.
غلام ایشان وظایف حزبی خودرا درسالهای 1359 الی 1364 در تهیه وترتیب اسنادحزبی وبعدها به مثابه مسول تشکیلات ولسوالی قره باغ بوجه احسن انجام میداد طوریکه بارها مورد ستایش وتقدیر کمیته حزبی ولایت کابل قرار گرفت.
تمام اعضای خانواده غلام ایشان از یگانه بردارش ( که تاکنون درصف جنبش ترقیخواهی کشور قرار داشته واز فعالین حزبی متعهد و با پشتکار در استالف میباشد) تا مرحوم پدر مو سفید و معزز شان درخدمت حاکمیت مترقی وحزب دموکراتیک خلق افغانستان قرار داشتند.
دریکی از شبهای بهاری 1364 گروهی از اشرار تروریست زیر فرماندهی جنایتکارمعروف حاجی شکور از قریه قچی میربچه کوت قصد حمله و تصرف ولسوالی قره باغ را نمودند که باعکس العمل جدی وقاطع پرسونل دلیرامنیتی ولسوالی و رزمندگان حزبی تحت رهبری مستقیم رفیق غلام ایشان نادرپور مواجه گردیدند دشمنان مردم عده ی از مامورین ملکی اصلاحات اراضی را باخود گروگان گرفته و راه فرار را در پیش گرفتند.غلام ایشان نادرپور که غرض تشکل و انسجام پرسونل امنیتی تلاش مینمود از موضع دفاعی خارج شده و قصد تعقیب تروریستان را داشت که مورد اصابت مرمی دشمن قرار گرفت و به ابدیت پیوست و در صف جانباخته های نامدار و پرافتخار میهن جا گرفت که مزار این دلیر مرد در تپه شهدا با وجودیکه مانند مزار سایر شهدای راه مردم واقع دراین تپه از اثر ناملایمات سالهای اخیر ویرانه و پامال گردیده زیارتگه رفقای اهل دل ومتعهد شان میباشد.
در مراسم تشیع جنازه غلام ایشان نادرپور که رهبری زون مرکز و کمیته حزبی ولایتی کابل حضور داشتند یکی از از مسولین امنیتی اظهار داشت که کمتر کسی مانند غلام ایشان از صفوف ملکی وخارج تشکیلات امنیتی در دفاع از مواضع و دفاتر دولتی وحزبی تلاش نموده است و قهرمانی و رشادت این ابرمرد بی نظیر است.

روان همه ای سپاهیان گمنام ونامدار وهمه قرباینیا ن جنگ تحمیل شده ارتجاع وامپریالیزم شاد،حماسه ها کارکرد ها وخاطرا ت ماندگار شان گرامی وجاویدان باد
گور خونین شهیدان به تو آواز دهد
شعله ی را که فروزان شده خاموش مکن
ما به اُمیدی وفای تو گذشتیم ز جان
دوستان را مبر از یاد و فراموش مکن