درکشورما نقد خود و انتقاد از خود را با تمام دشواری ها و اجبار آنزمان زنده یاد ببرک کارمل اساس گذاشته است

 

درکشورما نقد خود و انتقاد از خود را با تمام دشواری ها و اجبار آنزمان زنده یاد ببرک کارمل اساس گذاشته است

 

در رابطه به ره روانان مکتب زنده یاد کارمل و نقد ، نظر ما اینست که باتاسف گفت در این آشفته بازار افرادی مشخص و دستوری و تعدادی هم با گرایشهای همان پیوند ریشه و استخوان را میبینیم که زبان و چهره را چنان بنام زنده یاد کارمل سرخ و بنام شهیدنجیب سبز و بنام زنده یاد خیبر گلابی میکنند اگر از یکی آنههها بپرسید چقدر معلومات در باره آنها از کارکردها و… شان دارید دو سخن نه خوانده نه دیده و نه میداند چه رسد بیشتر این افراد را ما وشما بهتر میشناسیم کی بودند و هستند در گذشته و امروز چه اهدافی را پیش برده و میبرند و از کجا تغذیه میشوند.
از نظر ما رهروان اصلی مکتب زنده یاد کارمل با شناخت و اعتقاد درست شان به اندیشه و راه شان، برخورد علمی بااخلاق خاص یک پرچمداردر همه امور عمل می نمایند. ما با صراحت گفته میتوانیم برای اولینبار از تربیون حاکمیت دولتی و حزب سر اقتدار نقد خود و انتقاد از خود را با تمام دشواری ها و اجبار آنزمان زنده یاد ببرک کارمل اساس گذاشته است. و این روند باصراحت ان تا امروز باز هم توسط همین پرچمداران ادامه دارد که تا اکنون هیچ نیروی سیاسی و حاکمیت دولتی به چنین کارنه پرداخته است.
مشکل اساسی از نظر ما نقد و منتقد نیست،بلکه درک درست از نقد،صداقت در نقد و فرهنگ نقد است. تا حال با زیر تاثیر بودن هویت سیاسی و شرایط اجتماعی در برخورد با نقد صادقانه و بیطرفانه کمتر بر می خوریم،حتی آنهایکه خود را در نقد صادق و با شهامت میداند نتوانسته اند از تاثیر عواطف ، سلیقه ها و خواست نهانی خود را بکشند. عزیزانی را دیده ایم که با اغاز خوب در یک نقطه بخاطر گل روی عزیزی مصلحت را بر ادامه صداقت نقد خود ترجیع داده و یا هم بخاطر حرف کسی که خوش اش نمی آید و یا نه آمده غضب و قهر خود را بر ادامه صداقت نقد خود ترجیع داده است. از نظر ما این مشکل تا دیرزمانی دامنگیر ما خواهد بود شاید ما بصورت کامل در این نزدیکی ها موفق نشویم ولی نباید هم توقف کرد و برای رسیدن تا ان اصول و روحیه نقد صادقانه نظر ما اینست اول باید اعتماد سازی و شرایط رفتن به نقد صادقانه را در حلقه های کوچک با شیوه تبادل افکار و معلومات انجام داد بعد به طرف نقد صادقانه رفت تا دستاورد اش آموزش و گرفت برای آینده داشته باشد….
گرداننده های راه پرچم