مگر جعل حقایق تا چی زمانی امکان دارد؟

عارف « عرفان »

مگر جعل حقایق تا چی زمانی امکان دارد؟

و اما جعل کننده ها گاهی فکر کرده اند که اگر جعل شان آشکار شود، چی واقع میشود؟

در این عصر کامپیوتر و انترنت که جهان دهکده یی بیش نیست، مگر میشود حقایق را طور دیگری جلوه داد؟ آیا به راستی اینقدر ساده لوحی و کوتاه فکری که تصور کنیم چیزی پنهان خواهد ماند و مردم بجای نان، کاه میخورند؟
و چی واقع خواهد شد اگر به جلو نگاه کنیم و از گذشته وارهیم ؟
————————–——
بازهم یک رسوائی جدید ودزد با پشتاره
باند گروپی سالها قبل،برای چرخش بازار مکاره،جعل واتهام ،به منظورجعل تاریخ ووارونه ساختن جریان “فاجعه سقوط نظام دموکراتیک “حتی به مرشد ورهبر شان رحم نکردند ونامۀ را بعد ازمرگش جعل کردند ،وقابلیت نوشتاری ،وتوانائی های سیاسی وادبی شهید نجیب الله را به بازی گرفتند.این نامه رسوای های جهانشمول را برای امحای کامل اعتبار سیاسی این “دوکانداران “آدم فروش به بارآورد،وبازار آنها را شدیدآ به کساد مواجه ساخت .
اکنون با سپری شدن یک دهه ازین رسوائی که باچرخش زمان ورویش حقیقت درپی اسنادومدارک معتبر جهانی وملی همراهست،این گروه حرفوی ،کتاب “فلیپ کاروین “(سرنوشت غم انگیز درافغانستان )را به رگبارتیرجعل بسته ومصاحبه ساختگی این مقام ارشد را با افراد بینام وبیهویت تحت نام (A ,Z)سازمان داده وآنرا به خورد مطبوعات داده اند.برای تثبیت این جعل عریان که گویا درصفحه “213” کتاب فلیپ کاروین این جعل نگارش یافته است ،لازم دانستم تا بطور مستند همان صفحه (213 )را کاپی برداری نموده وبه نشر برسانم .درین صفحه اثری ازین جعلیات مهندسی شده ودروغین خبری نیست.نویسنده تلاش نموده تا مطالب کذب را درذهن مریض خویش آرایش داده ودرین فیلم نامه به نمایش بگذارد.بی خبر ازینکه این نورحقیقت هرلحظه وازهمه جا سربیرون خواهدکرد!
با نمایش این مضحکه حال به هنر شستشوئی مغزی که درکارخانه های “ادم سوزی “پاکستان صورت میگیرد پی برده فقط با این تفاوت که مربیان این کارخانه ها ،عمدتآ اطفال ودشمنان فرضی خود یعنی نسل نوبالغ افغانستان را درین مسلخگاه پرورش میدهند،اما این گروه تبهکار،بهترین همرزمان پیشین شانرا به حیث قربانیان خود برگزیده اند.
این شما واینهم جعل آشکار خواننده عزیز.کُل متن درپروفایلم “شیر” گردیده آنرا بخوانید وبخندید.
متن اصلی را در عکس مطالعه نماید و با متن جعلی نشر شده توسط صفحه Pdpa Watan.(حزب وطن) در پایین همین نوشته مقایسه کنید.

Pdpa Watan.

3 hrs

محترم فلیپ کاروین در در کتاب وزین شان بنام سرنوشت غم انگیز افغانستان در صفحه 213 مینگاردکه:
از هنگامیکه در اپریل 1992 کابل را ترک کردم دیگر به افغانستان نرفته ام، اما به ذرایع مختلف در جریان حوادث آنجا قرار دارم. در نوامبر 1999 گفتگوی طولانی با دو شخصیت سرشناس افغان ، که در کشور خود قبلاً و در زمانیکه من در آنجا بودم زنده گی میکردند، داشتم.آنها چند ساعت با من مصاحبه داشتند . متاسفانه آنها از ذکر اسمای شان بخاطر که اقارب شان در افغانستان اند در هراس اند که صدمه به انها نرسد، ذکر کرده نمی توانم.اولین مصاحبه کننده من چندین سال از مامورین عالیرتبه و مورد اعتماد جنرال دوستم بود. او حینیکه دوستم از پلان عزیمت نجیب الله از کابل اطلاع مییابد با جنرال دوستم همراه بود (عضـــــــــو رابط با کودتا چیان جنایتکار عبد الوکیل وزیر خارجه رژیم داکتر نجیب بود:مستمند).هنگامیکه دوستم قطعات خود را به قصد اشغال میدان هوایی کابل و جلوگیری از پرواز نجیب الله بتاریخ 15 اپریل 1992 میفرستد با جنرال دوستم بود.او همچنین چندین سال بعد از اشغال افغانستان توسط طالبان پیش ازینکه دوستم از کابل فرار کند همراه دوستم بود.من او را بنام A و شخص دومی یک تاجر افغان است که در بهار سال 1992 در کابل به سرمیبرد،من او را به نام Z یا میکنم. و خودم ف هستم.
AZ سوال-ملل متحد باید نجیب را قانع میساخت که به این زودی عزیمت نمی کرد وباید تا زمان انتخابات در کشور میماند.
فلیپ –انتخابات بسیار دور بود.سالها دور،اول ما باید یک شورای انتقالی میداشتیم که جای نجیب را میگرفت.سپس یک لویه جرگه که برای چند ماهی یک حکومت موقتی که برای انتخابات میگرفت.و سپس انتخابات وا ما اینکار ها زمانی ممکن بود که جنگ توقف میکرد.
AZ -گناه از شما نبود .گناه از دوستم بود
فلیپ- مقصد شما چیست؟
AZ -در گذشته دوستم دوست نجیب بود.آنها بهم دوست نزدیک بودند.بعد ها دوستم مغـــرور شد.هنگامیکه کنترول شمال افغانستان برایش سپرده شد به این فکر افتید که او مهمترین شخصیت مملکت است.واین کشور بدون او بقا داشته نمی تواند.
فلیپ- شما عقیده دارید که با نجیب خیانت کرد؟
AZ -بلی ، او با نجیب سر مخالفت را گرفت.هنگامیکه از قصــــــد عزیمت نجیب الله مطلع شد.او چـــــــــــــــندین طیاره پر از سربازان را به میدان هوائی کابل فرستاد (A صحبت میکند)من با او بودم که تیلیفون برایش آمد.ازین جا است که من میدانم که در میدان هوائی کابل چه اتفاق افتید.
فلیپ – ما تقریباً به میدان رسیده بودم. در آخرین پوسته کنترولی توقف داده شدیم.
بلی آنها پرسونل دوستم بودند.
– فلیپ- من به خاطر دارم که افسر پوسته ما را توقف داد و با امر خود تیلیفونی صحبت کرد.
– A – من در آنجا بودم او با دوستم در مزار تیلیفون کرد
– فلیپ – و سپس دوستم به او چه گفت؟
– AZ – دوستم برایش گفت نجیب را نگذارد پیش برود. اورا مجبور سازید دوباره برگردد. ما فکر میکردیم که نجیب به اقامتگاه خود بر میگردد.
– فلیپ – چه اتفاق میافتید اگر نجیب به اقامتگاه میرفت؟
– AZ – دوستم او را میکشت.
– فلیپ – بناً نجیب درست میاندیشید.او از بازگشت به اقامتگاه خود هراس داشت. میگفت در انجا به قتل میرسم.
– AZ – بلی مطمئناً همینطور میشد.
– فلیپ – و اما دوستم چرا نگذاشت نجیب از کشور خارج شود؟ او دیگر از صحنه دور میشد.
– AZ – زیرا دوستم محاسبه میکرد( در حقیقت مطابق گفته علمی کارمل انرا محاسبه کرده بود نه دوستم)که او هنوز هم قدرت دارد اگر از کشور خارج هم شود.نجیب حامیانی در داخل افغانستان داشت و احتمالاً یکروز به قدرت باز برسد. بدون نجیب پیروان نجیب تهدید به شمار نمی اید.
– فلیپ – شما فکر میکنید که یعقوبی خوکشی کرده؟ او وزیر امنیت دولتی نجیب بود به ما گفته شد که او بخاطر ناکامی ما ،در وظیفه خارج ساختن نجیب از کابل ، خودکشی کرده. او شخصاًموفقیت وظیفه مارا تضمین کرده بود.و هنگامیکه نتوانست که وظیفه خود را انجام دهد ، به خود کشی اقدام کرد.
– AZ – نی، نی ، نی یعقوبی اقدام به خودکشی نکرده.ما اورا میشناختیم او خود کشی نکرده .او به قتل رسانیده شد
– فلیپ – توسط کی ؟
– AZ – یکی از زیر دستان اش( بطور عام شایع است که توسط یارمحمد برادر فرید مزدک عضو هئیت رهبری جمعیت: مستمند)که با او مخالف بود و شخص خود خوا بود.
– فلیپ – پس این عمل کاملاً شخصی بوده؟ یا سیاسی؟ آیا کسی امر قتل او را داده بود؟
AZ – او به امر مسعود کشته شد.
فکر میکنم که برای رد جعلیات اقای حسن شرق برای فعلاً همین اندازه نقل قول ها از منابع مختلف کفایت میکند،امید است تا از جعل تاریخ در اینده صرف نظر صورت گیرد. درغیر آن هستند افغانهایئکه بطور عملی با جاسوسان شرق وغرب معامله خواهند کرد تا درس عبرت باشد برای دیگر جواسیس شرق وغــــرب.
پایان