کتاب تروریزم او جگړه TERRORISM and WAR لیکونکی: هووارد زین ZINN HOWARD ژباړن: محمد اکبر کرگر له انګلیسی نه دیجیتال جوړښت: قاسم آسمایی دجیتال خپرونکی: د راه پرچم انتشارات

دربارۀ کتاب «تروریزم او جگړه/ تروریسم و جنگ» و پخش دیجیتال آن

جهان ما در اثر جنگ‌های افروخته شده توسط امپریالیسم جهانخوار، دوران پرآشوبی و مصیبت‌باری را سپری می‌کند. این دوران که با ختم جنگ جهانی دوم و ظهور قدرت مخربی دیگری که  جهان پساجنگ دوم جهانی را ملکیت خویش محسوب نموده،  در سرتاسر جهان باربار جنگ‌های ویرانگری را به راه انداخته، کودتاهای ضد دولتی را جهت به قدرت رساندن عمال خود سازمان داده است که در نتیجۀ آن میلیون‌ها انسان کشته و معلول شده  و کشورهای بی‌شمار ویران گردیده است.

وطن ما یکی از قربانیان جنگ امپریالیسم امریکا است که نخست در حمایت از تنظیم‌های جهادی ساخت پاکستان آنرا آغاز و در سال 2001 به بهانۀ مبارزه با “طالب” بصورت آشکار به اشغال آن پرداخت و رژیم فاسد تحت حمایت و ادارۀ خویش را تحمیل و سرانجام با گریز شرمناک، ویرانی‌های بی‌شماری را از خود بجا گذاشت و زمینه را برای تسلط مجدد گروه ارتجاعی “طالب” فراهم کرد.

در راستای افشای جنایات نیروهای جنگ افروز، کتاب‌های بی‌شماری به زبان دری ـ فارسی ترجمه شده است و کمبود چنین کتاب‌ها به زبان پشتو کاملاً محسوس است. محترم اکبر کرگر با ترجمه کتاب «تروریزم او جگړه» که در بخشی از آن بصورت مشخص بُعدی از این جنگ و تروریسم جهانی  در وطن ما، برسی شده است، خدمت شایانی را در این عرصه انجام داده است.

 ضمن تهنیت برای محترم اکبر کرگر نسبت ترجمۀ این اثر، پخش دیجیتال آن را در مرحله کنونی که شاهد شکست مفتضحانه امپریالیسم جهانی در وطن خویش هستیم، از طریق انتشارات راه پرچم بسیار بجا و تاثیرگزار میدانم.

به آرزوی اینکه ترجمه‌های بیشتری از قلم کرگر ارجمند در همین عرصه بخوانیم.

با حرمت

قاسم آسمایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تروریزم-او-جګړه-ـ-محمد-اکبر-کرگر