کتاب جنگ جهانی چهارم، دپلوماسی و جاسوسی در عصر خشونت نوشته: کنت دمارانش، رئیس سابق سازمان جاسوسی فرانسه ـ دیوید ای. اندلمن خبرنگار و رئیس نشریۀ نیوریاک تایمز ترجمه: سهیلا کیانتاژ بازتایپ: قاسم آسمایی

 

فصل اول از

کتاب 

جنگ جهانی چهارم، دپلوماسی

و

جاسوسی در عصر خشونت

نوشته: کنت دمارانش، رئیس سابق سازمان جاسوسی فرانسه ـ دیوید ای. اندلمن خبرنگار و رئیس نشریۀ نیوریاک تایمز

ترجمه: سهیلا کیانتاژ

بازتایپ: قاسم آسمایی

 

توضیح کوتاه

با درنظرداشت اینکه فصل اول کتاب « جنگ چهارم، دپلوماسی و جاسوسی در عصر خشونت»، رازهای را در مورد چگونگی جنگ برعلیه جمهوری دموکراتیک افغانستان و طرح ترویج مواد مخدر و پیشبرد تبلیغات خاص و دادن اطلاعات غلط در مورد رویداد های جنگ در دهۀ هشتاد گذشته بر ملا ساخته است، به حیث مطلب جداگانه تکثیر گردیده و در اختیار علاقمندان قرار داده میشود.

نویسندۀ کتاب ،جمله را جالبی در مورد تاریخ نوشته است: « من به عنوان یکی از دیرپاترین رهبران اطلاعاتی غرب، آموخته ام که دو نوع تاریخ وجود دارد: یکی تاریخی که ما می بینیم و می شنویم که تاریخ رسمی است و دیگری تاریخ محرمانه یا وقایعی است که در پشت صحنه ها، در تاریکی و در دل شب اتفاق می افتد.» و در لابلای این بخش تنها یک گوشۀ کوچکی از همین تاریخ “محرمانه یا پشت صحنه” را در مورد جنگ در وطن ما، بیان نموده است.

نویسنده همچنان توضیح و تعریف جالبی در مورد جنگهای جهانی، از جمله جنگ چهارم دارد که قابل دقت و ارزش است و ضرورت به تفکر بیشتر دارد. وی مینویسد:

«…در جنگ های جهانی اول و دوم، دشمن اصلی ما اروپایی ها، در میان خودمان بود. اروپایی هایی همچون هیتلر و موسولینی که احتمالا هدفشان امری روانی بوده، ولی بافت ذهنی شان اساساً غربی و شمالی بوده است.

جنگ جهانی سوم یا همان جنگ سرد، کشمکشی بین شرق و غرب بود. این نبرد، نبردی بین نظامهای سیاسی رقیب بود؛ که در یک اردوگاه، آزادی بود و در اردوگاه دیگر بردگی اخلاقی، جسمی و فکری.

در برخورد با دشمنان جدیدمان طی جنگ جهانی چهارم (یعنی جنگ شمال – جنوب) به اندازه رویارویی با طرفهای مخالف جنگ جهانی سوم (یعنی جنگ شرق و غرب)، حیاتی است…جنگ جهانی چهارم می تواند درگیری وحشتناکی باشد که جزئیات تاکتیکی و بکارگیری سلاحهای وحشت در آن، هرگز طی کشمکش های قبلی مشاهده نشده است… »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل-اول-جنگ-جهانی-چهارم-Kopi (1)