کتاب : سلام بر غم نویسنده: فرانسوا سازگان مترجم: جواهرچی

ســلام بـر غـم

نویسنده: فرانسوا سازگان

مترجم: جواهرچی

تهیه و ترتیب: رفیق قاسم آسمایی

 

فرانسوازساگان (متولد 21 جون 1935 – متوفی 24 سپتمبر 2004) با نام اصلی فرانسواز کوئیروز، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس فرانسوی بود. معروف‌ترین کتاب ساگال رمان او با نام سلام بر غم (1954) است آنرا که در نوجوانی نوشته است.

بر اساس این کتاب در سال  ۱۹۵۸ فیلم هم ساخته شده است.

مترجم کتاب، با جملات نغز معرفی کوتاهی در مورد محتویات کتاب نوشته است که هم جامع است و هم دلچسپ:

«(سلام بر غم) در قالب جملات شیرین و عبارات دلنشین نقاب از رخساره ها بر میگیرد، فساد را با عواقب دردناك آن چون زیباترین تابلوها به  تجسم در آورده و تخم هول و هراس را در دل هوشیاران بارور میسازد.

ناله ها و ندبه های نسل جوان را که در نهادشان انباشته شده است از اعماق دل های پردرد بیرون میکشد ، علل و اسباب را شرح داده، وصف مینماید .

عقده ها، کم بود محبت ، سستی ها و بی بندوباری های وحشتناک را که در تاروپود اجتماع و خانواده ها ریشه دوانیده است ، جان میبخشد و در برابر انظار نگران، نمایان میسازد.

پدران را هشدار میدهد، آنان را سرپرست و حامیان واقعی فرزندانشان دانسته و بهمین قرار آنان را مسئولین حقیقی در خطاها، لغزش های جوانان میداند .

فرانسواز ساگان ، زن جوان فرانسوی و نویسنده متفکر و غم زده قرن، بازیگران صحنه را به خود و خانواده خود اختصاص میدهد، بیدریغ هر آنچه بر او گذشت با عوامل تباهی و دگرگونی ها همراه میسازد و سپس تازیانه عبرت را بر سر اجتماع سرمست و خواب آلود، فرو میکوبد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….سلام-بر-غم