«گریه بی‌صدا» مجموعۀ شعری رفیق عبدالرحیم سیدی

«گریه بی‌صدا» مجموعۀ شعری رفیق عبدالرحیم سیدی

رفیق محمد یوسف ایوبی مجموعه شعری رفیق عبدالرحیم سیدی را با عنوان «گریه بی‌صدا» در اختیار ما قرار داده اند که با سپاس فراوان، آنرا در اختیار مشتاقان شعرهای زنده یاد سیدی قرار میدهیم. هیئت تحریر راه پرچم

 

محمد یوسف ایوبی

به احترام ویاد بود زنده‌یاد عبدالرحیم سیدی

ده سال سال قبل مرحوم عبدالرحیم سیدی بعد از نبرد طولانی با مریضی مدهشی که دامنگیرش گردیده بود خانواده، یاران، عزیزان دوستان و رفقایش را در گلیم غم و ماتم نشاند و به دیار بی‌برگشت رخت سفر بست.

مرحوم سیدی از شخصیت والا و کرکتر انسانی منحصر به فرد که کمتر می توان نظیرش را سراغ داشت برخوردار بوداو انسان خوش برخورد مهربان دلسوز با عاطفه و بامسولیت بود او مرد عاشق به انسان و انسانیت و از تبار مبارز مردان عدالت خواه و ترقی پروری بود که در عمل و نظر درین راه کارنامه های مانده گار از خود به جا گذاشته است.

زمانی که مام وطن به دفاع و قربانی نیاز داشت او یکجا با همرزمان دلیرش در سنگر دفاع مسلحانه قرار داشت و زمانی هم که جبهۀ کار و سازنده گی به او نیاز داشت او در سازماندهی ، انسجام و مدیریت ادارات تولیدی با درخشش و صداقت بی پایان ایفای وظیفه نمود.

بعد از سقوط حاکمیت ح د خ ا  و مسلط شدن نظام شر و فساد، رحیم سیدی مانند هزاران فرزند صادق کشور توان و مجال زیست در سرزمین اجدادی اش را که سیاه دلان سفید پوش و ریش داران بی آزرم و وطنفروش برایش جهنم مرگ ، دود و باروت ساخته بودند؛ نیز به هجرت  مجبور و در کشور شاهی دنمارک منحیث پناهنده اسکان گزین گردیده بود. کارهای مرحوم سیدی در دیار هجرت و فرقت نیز نه تنها در خور ستایش بلکه در خاطره افغان‌های که او را از نزدیک می شناختند جایگاه بلند و فراموش نا شدنی دارد.

او به خاطر انسجام افغان‌های مهاجر، جلوگیری از امراض نامیمون سمت، زبان، قوم و  …و حفظ کلتور و فرهنگ سرزمینش تلاش میکرد و او مبتکر ایجاد اتحادیه افغان‌ها در کمون زیست خود بود. مرحوم سیدی در تفاهم و هم آهنگی با شهر داری مربوط از طریق همین اتحادیه به ایجاد صنوف تدریس زبان‌های مادری برگذاری ایام ملی و مذهبی و معرفی این ایام  به نسل جوان که در دنمارک قد و نیم قد آمده بودند و یا هم در دیار هجرت متولد شده بودند با شوق و علاقه فراوان و تلاش پیگیر الی دم مرگ کار و فعالیت کرد.

مرحوم سیدی همچنان مرد قلم شعر و ادب بود  او در دیار هجرت ناله‌ها و فریاد مام وطن و جفاهای را که فرزندان ناخلف اش در حقش روا می داشتند در قالب اشعار حماسی وعرفانی بیان می داشت .

به مناسبت یادبود این فرهیخته مرد مبارز، مجموعه اشعارش را غرض همگانی ساختن در اختیار  سایت وزین راه پرچم قرار میدهم.  روحش شاد و یاد و خاطراتش برای همیش گرامی است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گریه-بی-صدا-ـ-عبدالرحیم-سیدی