یادی از رفیق عزیز مجیدزاده مبارزان پیش کسوت حزب خویش، حزب دموکراتیک خلق افغانستان را فراموش نه می‌کنیم! نویسنده: رفیق عبدالغنی هدفمند

رفیق عزیز مجیدزاده راوقتی دیده بودم که شاگرد صنف ششم یگانه مکتب ابتدایه شهرکندز بود و من که هنوز مکتب رو نشده بودم، برای تماشای بازی والیبال بان مکتب میرفتم . شنیده بودم که او درانوقت هم نوجوان باوقار ، سنگین ، مرتب و متفاوت از دیگران بوده ؛ بعد ازفراغت ازمکتب بکابل رفت و بکار و تحصیل مصروف شد ؛ بخاطر داشتن استعداد سرشار و اراده قوی تلاشهای شخصی اش به ثمر رسید و بزودی بمدارج بلندی از دانش ، اگهی وکاردانی رسیده بود ، چنانچه در پهلوی اجرای وظایف رسمی برای تعدادی از روز نامه ها ، جراید و مجلات مطالب اموزنده ، باارزش و جالب مینوشت و به نشرهم میرسید . زمانیکه در دارالمعلمین کابل بودم ، با انکه درمباحث سیاسی و مظاهرات اشتراک فعال داشتم امااز رابطه سازمانی چیزی نمیدانستم . شبی مهمان چندتن از رفقا : شهپر ، مجیدزاده و شرعی جوزجانی در منزلشان بودم که اثرات ملاقات و صحبتهای انشب فراموش ناشدنی در زندگی سیاسی ام جاودانه گردید ، وقتیکه رفیق مجید زاده از بی ارتباطی ام باسازمان اطلاع یافت به مسوول دارامعلمین ( رفیق امین ) هدایت دادتا هرچه زودتر مراتنظیم نمایند (۱۳۴۶) . درسال ۱۳۵۷ که از وظیفه در کندز سبکدوش و بکابل رفته بی سرنوشت و بی ارتباط مانده بودم بوسیله رفیق مجیدزاده باسازمان مخفی مرتبط گردیدم . زنده یاد مجیدزاده یکی از پیشکسوتان نیکنام ، بی بدیل و اثرگذارجنبش چپ دموکراتیک میباشد که بادرک حقایق زندگی و بمنظور رفع عقبماندگیهای قرون و تامین رفاه و عدالت اجتماعی در روشنی جهانبینی دورانساز طبقه کارگر و همه زحمتکشان ، اگاهانه وصادقانه به صفوف رزمندگان حزب پیوست و تااخرین روزهای زندگی پرثمر و باافتخارش به ارمان و سازمانی که بان تعلق داشت وفادار مانده بود . برخی خصوصیات رفیق مجید زاده :

او همیشه ادم ارام و خونسرد ، مهربان و صمیمی ، صادق و راستگو ، صبور و متواضع و جدی و مصمم بود . درپهلوی. دانش و فضیلت ، تقوا و صداقت وجدان بیدار و عاطفه ی رقیق انسانی داشت . وطنپرست پرشور ، انقلابی جسور و استوار و حزبی باایمان و سازمانده بادرایت بود . وظایف حزبی راهمیشه بارعایت اصول و خلاقیت وقاطعیت اجرا مینمود و به وحدت و یکپارچگی در حزب بمثابه اصل توسعه و تحکیم صفوف و بقای حزب نه تنها باور کامل داشت ، بلکه تلاش بسیار مینمود . درانتخاب ، جذب ، پرورش و اموزش جوانان اگاه به صفوف حزب استاد مدبر ، موثر و توانای بود ، کسانی راکه اموزش و پرورش داده از بهترین ها در حزب مابوده اند .

مبارزان پیش کسوت حزب خویش، حزب دموکراتیک خلق افغانستان را فراموش نه می‌کنیم!

راه پرچم، پاسدار راه طی شده حزب دموکراتیک خلق افغانستان و دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان است و این را مسئولیت و مکلفیت خود می‌داند.

گرامی‌داشت نام و کارنامه‌‌های پیش‌کسوتان مبارز حزب که در دشوار‌ترین شرایط وطن مشعلی را افروخته و شاگردانی را تربیه کرده اند، جز از رسالت ما است. ما برای کار و پیکار آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم!