پاکستان مرکز و حامی تروریسم انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

خواننده گرامی،
انجمن حقوقدانان افغان در اروپا با درك از رسالت در قبال تراژيدى خونبار افغانستان و با درك از مسؤليت مسلكى طى يكدهه اخير ، كتاب را تحت عنوان : پاكستان مركز و حامى تروريسم ، راكه حاوى الزام حقوقى عليه دولت انكشور بمثابه حامى تروريسم مى باشد ، تجديد و باز نشر مينمايد .
در احواليكه افغانستان در دور جديد بازيهاى بزرگ و در كشمكش كلان جيوپولوتيك رقباى بين المللى و منطقوى ، اماج دور جديد جنگ و جنايات عليه بشريت قرار دارد و پاكستان كماكان به جنگ اعلام ناشده و استفاده از تروريسم بحيث ابزار سياست خارجى بخاطر سيطره بر كشور ما دوام ميدهد ، شوراى رهبرى انجمن افتخار دارد كه در دفاع از داعيه بر حق افغانستان اين كتاب را با ايزاد مطالب جديد ، تجديد چاپ مينمايد وبه تمام مراجع ذيربط ملى وبين المللى بشمول سازمان ملل متحد تقديم ميدارد .
تراژیدی خونبار افغانستان معلول و محصول مداخله خارجی است، تصفیه حساب قدرتهای رقیب دراوج جنگ سرد که کشور ما بحیث نطع آن قربان گردید و تداوم کشمکش های جیوپولوتیک رقبای بینالمللى و منطقه یی و جنگ های نیابتی ،دردور جدید بازیهای بزرگ ، جنگ خانمانسوز را تداوم بخشیده است .
درین راستاویک بخش اساسی عامل دوام مصیبت و کشتار ، همانا ادامه جنگ اعلام نا شده پاکستان میباشد که از ( ۱۹۷۵م ) با تجهیز و تسلیح و فرستادن گروه های خرابکار بر ضد نخستین جمهوریت افغانستان آغاز یافته ودرین چهل وشش سال به اشکال متفاوت جر یان دارد .
پاکستان ازگروه های تروریستی بمثابه ابزار دستیابی به اهداف بلند مدت سیاست خارجی خود استفاده مینماید ، تا عمق ستراتیژ یک را بدست آورده و پلان جنرال ضیا الحق مبنی بر « مرگ با هزار زخم » و« کابل باید بسوزد» را در ورای همین امیال مطرح و بخاطر تحقق انتلاش نموده اند .
در احوال کنونی افزون بر طالبان، تا بیست گروه تروریستی و شرارت پیشه، بشمول داعش و القاعده در افغانستان فعال میباشند و مورد حمایه استخبارات آنکشورقراردارند.درین دو دهه حضورگسترده نظامی امر یکاوسازمان ناتو، پاکستان با اجرای نقش دوگانه سی و سه ملیارددالر را بحساب « پیمانکار»
تصاحب و همزمان ببرکت سیاست کجدار و مر یز امر یکا و انگلیس به سازماندهی مجددطالبان وگروه های تروریستی ، جنگ اعلام نا شده را تداوم بخشیده و افغانستان اماج جنایت علیه بشريت قرارگرفته و همه روزه تروریستان با کشتار اهالی ملکی جنایات جنگی و ضد بشر ی تکرار میگردد .
پاکستان در تمام این مدت بیشتر از چهار دهه در برابر شکایات و اعتراضات جانب افغانی که دوسیه قطوری رادرمراجع ذیربط بین المللى شورای امنیت ملل متحد ، بوجود اورده است ، با لطایف الحیل و انکاراز حقایق و خاکزدن بچشم جهانیان را پیشبرده است و اما قتل اوسامه بن لادن در اسلام اباد و به تعقیب آن مرگ مرموز ملا محمد عمر وقتل ملا منصوردرانکشور، طشت رسوای شانرا از بام انداخت و امر یکاو اعضای ناتو نیز که به قیمت خون سربازان شان ووقوع حمالت تروریستی در کشور های شان ، زهر
ترورپروری را احساس کرده اند ،باالجباربه حقانیت ادعای افغانستان ، لااقل درحرف اعتراف و رييس جمهور قبلى امريكا در نخستين تويت خود ( اول جنورى ١٩١٨ م ) پاكستان را مركز و حامى تروريسم خطاب نمود . اما در عمل ما شاهد کدام اقدام اساسی بخاطر نابودی مراکز تروریستان نبوده ايم .
این سوال دارایی اهمیت اصولی که مشروعیت خالقان ،امر یکاومتحدان آنرا،مورد
شک قرار میدهد این است که در صورتیکه اوسامه و ملا منصورواجب القتل اند ، با میزبان و حامیان چه برخوردباید صورت گیرد؟
افغانستان قربانی تروریسم و آماج جنایات علیه بشر یت قرارداردوهمه روزه مردم ملکی در جنایات جنگی و ضد بشر ی تلف میگردند که بر طبق میثاقهای بین املللی بحیث جرایم بین املللی تعر یف گردیده اند .
بدینرومردم مظلوم افغانستان حق دارندتا وجدان جامعه بین املللی رامخاطب ساخته وبخاطر حق حیاتافغان و حق گذار افغانستان به شاهراه صلح و ترقى دادخواهی نمایند واز سازمان ملل متحد و شورای امنیت و به و یژه از اعضای دایمی آن مطالبه نمایند که ارزشهای جهانی مندرج در میثاقهای بین املللی واحکام منشور ملل متحد را بر مصالح سیاسی مرجع دانسته و به قربانیان تجاوز و ترور و مردم به عزا
نشسته که طولانی تر ین جنگ را متحمل و مسولیت اخلاقى شما در قبال شان اظهر من الشمس است ! عطف توجه نمایند و به نخستین پله تقرب به صلح که همانا نابودی مراکز تروراست، تدابیر عملی اتخاذ و دولت پاکستان بحیث حامي تروریستان تعریف و موردتعزیرات جدی بین املللي قرار گیرد .
بر اساس این تعز یرات باید جنرالان و رهبران سیاسی و نظامی که مجر ی پلان های استخبارات نظامی آنکشوربوده ویامیباشند در فهرست سیاه شامل و تدابیربخاطر محاکمه شان اتخاذ گردد.
انجمن حقوقدانان افغان دراروپا امیدواراست که نشر این مجموعه که حاو ی یکتعداداسناد و اعلامیه هاو ترجمه ان به زبان انگليسى مبنی بر الزام حقوقی علیه پاکستان میباشد ، بتواند در بعد حقوقی، در خدمت داعیه برحق دفاع از افغان و افغانستان ، در امر شر یفانه دادخواهی بخاطر معرفی پاکستان بحیث مرکز و حامی تروریسم ، موثر قرار گیرد.
هست وبودافغانستان درگروبرقراری صلح پايدار میباشد و صلح در دوام جنگ اعلام ناشده پاکستان و مراکزتروریستی درانکشور، در حضور و يا عدم عساکر ناتو یکسراب خواهد بود ، بدینروبسیارضرور است تا :
افغانان متعهد به وطن و مردم با عقلانیت این واقعیت دردناک رادرک ودریک گفتمان همجانبه وبا چنگ زدن به مصالح عمومی،منشورملی مقابله با دسايس سوپر شيطانى پاکستان را بمثابه دشمن تاریخی و همسایه تعو یض نا پذیر ، طرح و بخاطر تحقق ان صادقانه تلاش نمایند .
با حرمت
میر عبدالواحد سادات
رییس انجمن حقوقدانان افغان دراروپا
ششم اگست ۲۰۲۱ م

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاکستانت-حامی-تروریسم