کتاب عبور از آتش نویسنده :سید ادریس ( در بارۀ سقوط غم انگیز جمهوری افغانستان )

عبور از آتش

نویسنده :سید ادریس

تاریخ نشر: 1392

 

در بارۀ سقوط غم انگیز جمهوری افغانستان و تسلط نیروهای ویرانگر جهادی مطالب گوناگون، بادیدهای متفاوت نگارش و پخش گردیده است؛ یکی از کتابهای که در بارۀ یک رخ ماجرای سقوط جمهوری افغانستان مطالبی را مطرح ساخته است، کتاب «عبور از آتش» است که از جانب سید ادریس یکی از اعضای حزب اسلامی و گویا مسئول تماس با بعضی از مقامات جمهوری افغانستان بود، نوشته شده است.

سید ادریس از جمله در مورد محترم سترجنرال محمد رفیع معاون رئیس جمهور افغانستان مینویسد:

«… از شروع حوادث شمال جنرال رفیع که در آن زمان معاون نجیب بود، دوبار خواهش ملاقات با حکمتیار را کرده اما ایشان نپذیرفتند. فردای شبی که فرار نجیب به ناکامی انجامید، جنرال رفیع یک بار دیگر این تقاضا را تکرار کرد که موضوع را فوراً به حکمتیار گزارش دادم. ایشان فرمودند در صورتی که از موضوعات امنیتی آن مطمئن باشم و جنرال رفیع هم در تحت شرایطی که ما وضع میکنیم حاضر به مذاکره باشد مانع ندارد. جنرال صاحب رفیع نیز با شرایط ما کاملاً موافقت کردند. … صبح 6 ثور ارگ ریاست جمهوری، کمیته مرکزی حزب وطن و ساختمان های وزارت دفاع و داخله و صدارت که مقر خالقیار آخرین صدراعط دولت نجیب بود عملاً تحت تصرف مجاهدینی که مربوط من بودند، درآمد…» (صفحه  35 ـ38)

محترم جنرال رفيع طي محفلي که بمناسبت هجدهمين سالگرد نامگذاري حزب وطن  در شهر مونشن داير شده بود مطالبی را پيرامون اين ملاقات ابراز نموده و در ضمن گفته بودند که: «… البته يک سلسله موضوعات ديگر هم طرح شد که ضرورت گفتنش را در اين مجلس نمي بينم»

اميد است زمان آن فرارسيده باشد که جنرال صاحب پيرامون اين موضوع روشني اندازند.

نویسندۀ کتاب همچنان مدعی است که گویا در آستانۀ سقوط دولت، وی مخابره های حزب اسلامی را در اطاق استراحت رازمحمد پکتین وزیر داخله نصب و از آن طریق پکتین و محمد اسلم وطنجار با گلبدین در تماس و کسب هدایت مینموده اند. وی مینویسد:

« تاریخ 5 ثور وزیر دفاع جنرال اسلم وطنجار ووزیر داخله راز محمد پکتین از  طریق مخابره یی که من در اطاق استراحت پکتین متصل دفتر کارش در ساختمان اصلی وزارت داخله جابجاب کرده بودم، با حکمتیار صحبت نموده و از همکاری بدون قید وشرط شان اطلاع و کسب تکلیف کردند…» (صفحه 37)

با گذشت پنج سال از نشر کتاب (1392) تا حال مطلبی در تردید این ادعا از جانب  محترم راز محمد پکتین بصورت مستقیم و غیرمستقیم  صورت نگرفته و متأسفانه محترم اسلم وطنجار نیز به داعي حق پيوسته است. هرگاه محترم راز محمد پکتين وزير داخله وقت که مشرف به زيارت خانه خدا نيز شده اند در مورد این ادعاها مطالبی را بیان نمایند، برای پی بردن به ماجرای سقوط جمهوری افغانستان کمک زیادی خواهد نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عبور-از-آتش (1)…..

***************

 

عبور-از-آتش (1)…..