انهدام دهلیز عملیات قاچاقی سیا از سوی روسیه در سوریه؛؛


عارف « عرفان »

انهدام دهلیز عملیات قاچاقی سیا از سوی روسیه در سوریه؛؛

بر پایه منابع سایت ” USA politics totay ” یک گذرگاه مهم عملیات قاچاق تجهیزات نظامی”سیا ” در مرزسوریه که با ترکیه متصل بود،نابود گردید.بر قول این منبع این انکشاف یکی بزرگترین ضرباتیست که بر پیکر قدرتهای غربی در راستای دخالت مخفی شان در سوریه برای سقوط نظام اسد ،وارد گردیده است.

ارتش روسیه بطرز موفقانه باریکه “عزاز ” را در استان “اپولو” که به حیث شاهرک انتقالات تجهیزات نظامی از قلمرو ترکیه برای تروریستان یی که سرگرم ویرانی سوریه بودند استفاده میشد ،موفقانه مسدود نمود.

این در حالیست که جان کری وزیر خارجه امریکا از همتای روسی خویش سرگی لاروف شش بار تقاضا نموده بود تا این دهلیز را باز بگذارد.

بر قول این منبع در جریان سه سال اخیر،سازمان سیا ازین گذرگاه برای قاچاق سلاح وتجهیزات نظامی برای تروریستان سوریه استفاده مینمود.

اخیرا در نتیجه فعالیت نیروی هوای روسیه این دهلیز انتقالات منهدم گردید واین سیگنالیست که ختم مداخلات خارجی را در سوریه بشارت داده،ازینرو وزیر خارجه آمریکا برای تعاملات راه صلح در سوریه تقلا مینماید.این در حالیست که اقای اسد رییس جمهور سوریه گفته است که تا آخر وازادی کامل سوریه نبرد خواهد کرد.