حزب دموکراتیک خلق افغانستان و دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان درگذرگاه تاریخ مستند People’s Democratic Party of Afghanistan And The government of the Democratic Republic of Afghanistan in the passage of documented history

صفحه انترنتی راه پرچم افتخار دارد که مجموعۀ از اسناد ، روزنامه ها، کتاب و… مربوط ح.د.خ.ا و دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان را که طبع و نشر گردیده است همراه با یاداشت ها و دیدگاه ها و مقالات و پژوهش های داخلی و خارجی تقدیم شما نماید.
بازپخش اسناد حزبی ح.د.خ.ا ودولت جمهوری دموکراتیک افغانستان که حاوی اعلامیه ها، تصامیم وموضعگیری های دولت با اضافه خبرها وتحلیل های پیرامون اقدامات عملی آن دولت، در جهت خدمت به هموطنان است؛ میتواند منبع موثق ودقیق برای تحقیق وتتبع کسانی قرار گیرد که خواستار تحقیق وتتبع مستقل و بیطرفانه در بارۀ حوادث کشور اند.
ضرورت به یادآوری است که در نتیجه سقوط غم انگیز دولت در ثور سال 1992 و تسلط جهادی ها برمال و دارایی عامه و چوروچپاول موسسات دولتی، سبب گردید تا قسمت بیشمار اسناد، مدارک و نشرات دولتی وحزبی دوران کار وپیکار حزب و دولت از بین رفته و منابع بسیار مهم تحقیق و تتبع برای نسل های آینده ضایع و تنها به شکل پراگنده اینجا و آنجا بعضی مدارک و نشرات از چپاول در امان باقی بماند. راه پرچم به نوبه خود از همه موسسات وافرادی که این اسناد و مدارک را حفظ و همگانی ساخته و یا هم در اختیار ما قرار داده اند، صمیمانه اظهار شکران می نماید وموفقیت بیشتر آنها را در دریافت و همگانی ساختن آن خواهان است.
امیدواریم به کمک اعضای حزب وسایر هموطنان نیک اندیش، سلسله جستجو و دریافت نشرات و مدارک بیشتر را در این عرصه ادامه داده و یقیناً با دریافت آن، آنرا همگانی خواهیم ساخت.
همچنان امیدواریم بتوانیم به کمک رفقا ودوستان کلکسیون های سالهای بعدی روزنامه ها، جراید، مجلات وسایر نشرات جمهوری دموکراتیک افغانستان و اسناد ح.د.خ.ا را جمع آوری، تدوین ودر خدمت شما هموطنان گرامی وپژوهشگران تاریخ کشور قرار دهیم.
قابل یادآوری است که گرداننده های راه پرچم با تمام نیرو و درک مسولیت تا حال سعی نموده اند هرچه بیشتر در این زمینه فعال و موثرکار نمایند .

راه پرچم

 

 

 

 

نـشــرات راه پـرچــم

البوم تصاویر زنده یاد ببرک کارمل پرچمدار جنبش ملی و دموکراتیک کشور Album images of Babark Karmal

آرمان رهبر: انصاف وعدالت برین می خواهم من کشور و انسان نوین می خواهم همواره گلیم ظلم بر خواهم چید آینده ی خلق بهترین می خواهم.                                 **********                         اطلاعت بیشتر دربارهالبوم تصاویر زنده یاد ببرک کارمل پرچمدار جنبش ملی و دموکراتیک کشور Album images of Babark Karmal[…]

عـکـس های انتخابی از مجموعۀ سال اول روزنامۀ “حقیقت انقلاب ثور” البوم اول(11 جدی 1358 ـ 29 حوت 1358) 1980 Haqiqat inqlab saur

                 قسمت پنجم و ششم زیر کار است 117 تصویر دیگر به ادامه این البوم نشر میشود. راه پرچم

 

***

 

***