کتاب: برادران کارامازوف نویسنده: فیودور داستایوفسکی مترجم: صالح حسینی تهیه و ترتیب:رفیق قاسم آسمایی

 برادران کارامازوف

نویسنده:  فیودور داستایوفسکی (۳۰ اکتبر) ۱۸۲۱ – ۲۹ جنوری ۱۸۸۱) 

مترجم: صالح حسینی

تهیه و ترتیب:رفیق قاسم آسمایی

 

درمورد این کتاب نوشته اند:

«برادران کارامازوف مشهورترین اثر داستایوفسکی است و آنرا در جمله صد کتابی دانسته اند که باید آنرا خواند.

داستان کتاب ماجرای خانواده‌ای عجیب و شرح نحوهٔ ارتباطی است که بین فئودور کارامازوف، پیرمرد فاسدالاخلاق و متمول با سه پسرش به نام‌های میتیا، ایوان و آلیوشا و پسر نامشروعش به نام اسمردیاکوف وجود دارد. برادران کارامازوف رمانی فلسفی است که به‌طور عمیقی در حوزهٔ الهیات و وجود خدا، اختیار و اخلاقیات می‌پردازد. از زمان انتشار این رمان توسط بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان همانند آلبرت اینشتین، زیگموند فروید، مارتین هایدگر، کورت ونگات، لودویگ ویتگنشتاین و پاپ بندیکت شانزدهم مورد تحسین قرار گرفته‌است و به عنوان یکی از بهترین اثرها در ادبیات شناخته شده‌است.

این رمان به عنوان یکی از اثربخش‌ترین رمان‌ها شناخته شده‌است. زیگموند فروید آن را جذاب‌ترین رمان نوشته شده خواند و در سال ۱۹۲۸ مقاله‌ای به نام داستایوفسکی و پدرسالاری چاپ کرد که شخصیت خود داستایوفسکی را مورد تحلیل قرار می‌داد.

نویسنده‌ای دیگر که به اثر بخش بودن رمان برادران کارامازوف در آثار خود اذعان داشته، فرانتس کافکا است. وی حتی خود و داستایوفسکی را خویشاوندان خونی خواند. موضوع پدر و پسر و روابط آنها، بن مایهٔ بسیاری از کارهای کافکا است که مسلماً رمان داستایوفسکی در نقش دادن آنها بی‌اثر نبوده‌است.

برادران کارامازوف یک رمان سرشار از طغیان، سرشار از جدال بین نیروی‌های خوب و بد، جدال بین شک و ایمان با مفاهیم فوق‌العاده زیبا و عمیق از جمله بخشش، اشتراک در گناه، اشتراک در رستگاری، عذاب کشیدن و بسیاری موارد دیگر.»

این کتاب چندین بار توسط نویسنده های گوناگون ترجمه گردیده است و اینک ترجمه صالح حسینی در دو جلد خدمت خوانندگان تقدیم میگردد .

جهت دسترسی و مطالعه کتاب لطف نموده روی تصویر کتاب ها در پایین کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

….برادران-کارامازوف-1

….برادران-کارامازوف2